Hallo
Ik zou graag mijn verhaal hier eens doen voor het leed die ik te verduren heb tov de uiteindelijke dief die er vanaf raakt met niets
Ik ben verzamelaar bromfietesen en moto,s en soms verkoop ik er eens eentje om plaats te maken voor een nieuw project om mijzelf eens te schetsen maar....
In 2005 koop ik een bromfiets dax in slechte staat met aankoopbewijs van een persoon die mijn broer leerde kennen via iemand die gehoord had dat deze persoon enkele brommers verkocht
Ik kocht na af te bieden de dax voor 250 euro omdat die in slechte staat was maar met een aankoopbewijs met zijn handtekening er op
Na het herstellen van deze dax door mij besloot ik de dax te verkopen via internet
Toen er zich iemand aanmelde de dax te kopen aan mijn deur zei deze persoon dat hij de eigenaar was
De politie kwam aan de deur en nam beslag terplaatse van de bromfiets
Na vredegerecht en beroep nu word ik veroordeeld omdat ik de bromfiets niet had mogen kopen omdat er een reukje zou aan hangen en ik dit had moeten geweten hebben volgens de rechters
De uiteindelijke dief wordt geen geld gevraagd maar ik zal het bedrag van een klein nieuw autootje mogen ophoesten om alles effen te maken
Mijn vraag is nu wat kan ik nog doen cassatie en een nieuwe advocaat nemen of laat ik het beter zo en betaal maar beter braaf?
Alvast bedankt voor nuttige tips