kosten aangetekende

le bochetay
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

kosten aangetekende

#1 , 21 feb 2024 11:34

Mag een syndic zomaar kosten aanrekenen voor aangetekende zending omdat wij de oproeping van de algemene vergadering per post willen ontvangen? Wat kan ik doen, wij hebben de aangetekende oproeping vandaag ontvangen voor een vergadering van 2/3 dus veel te laat? Wat zijn onze rechten?

Thomas Morus

#2 , 21 feb 2024 11:51

De Wet op de mede-eigendom bepaalt dat de administratieve kosten voor de oproeping van de algemene vergadering ten laste komen van de vereniging van mede-eigenaars. Die kosten worden verdeeld volgens de quotiteiten;
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

LYNX XX

#3 , 21 feb 2024 12:11

U kan deze kosten voorkomen of beperken als u ( jullie ) te kennen geven dat jullie de briefwisseling en uitnodigingen digitaal ( mail ) uitdrukkelijk willen ontvangen.

Reclame

Sirkii

#4 , 21 feb 2024 16:14

Aangetekende brieven vragen is zonde van het weggesmeten geld. Datum AV wordt normaliter vastgelegd voor t volgende jaar op de AV van t jaar zelf. Datum dus bekend. Je zoekt dus spijkers op laag water ?

Strikt reglementair heb je gelijk maar in de vme s waar ik in betrokken bent worden NOOIT nog AS n verstuurd. Portemonnee is er dankbaar voor (en ook de syndicus die daardoor tijd uitspaart en al eens iets extra doet zonder extra te factureren.

Thomas Morus

#5 , 21 feb 2024 16:27

Hopelijk kunnen we allen tot op hogere ouderdom de digitale wereld machtig blijven. Ik zie sommige van mijn leeftijdsgenoten reeds ontsporen. Ooit worden de babyboomers (semi-)seniel en wat dan? Ze zijn met veel....
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

mava105

#6 , 21 feb 2024 16:45

Heb meer dan 15 jaar de rol van onbezoldigd sydicus vervuld in 2 kleinere blokken (3 en 7 appartementen) waarin ik zelf een eigendom bezat.
Omwillen van mijn ouderdom, en de complexiteit van het internet, heb ik 2 jaar geleden de funktie aan de haak gehangen en tevens beide eigendommern verkocht. Het was voor mij zeer moeilijk geworden om via computer de documenten te registreren, waarborgen beheren, enz...
Tevens liet mijn geheugen me meer en meer in de steek.
Spijtig, want ik deed het met veel plezier. Daarom zit ik nog steeds op het JF, om toch even bij te blijven in dit wereldje.

LYNX XX

#7 , 21 feb 2024 18:41

Heb meer dan 15 jaar de rol van onbezoldigd sydicus vervuld in 2 kleinere blokken (3 en 7 appartementen) waarin ik zelf een eigendom bezat.
Omwillen van mijn ouderdom, en de complexiteit van het internet, heb ik 2 jaar geleden de funktie aan de haak gehangen en tevens beide eigendommern verkocht. Het was voor mij zeer moeilijk geworden om via computer de documenten te registreren, waarborgen beheren, enz...
Tevens liet mijn geheugen me meer en meer in de steek.
Spijtig, want ik deed het met veel plezier. Daarom zit ik nog steeds op het JF, om toch even bij te blijven in dit wereldje.
op JF blijven Mava105 Als ik zo JF bekijk zitten er tal van onze leeftijd op die zeer nuttig zijn en zeker op gebied van hersenen en ervaring nog zwaar doorwegen in deze digitale wereld.

LYNX XX

#8 , 21 feb 2024 18:42

Hopelijk kunnen we allen tot op hogere ouderdom de digitale wereld machtig blijven. Ik zie sommige van mijn leeftijdsgenoten reeds ontsporen. Ooit worden de babyboomers (semi-)seniel en wat dan? Ze zijn met veel....
Zeer juist Thomas. Bij ons komen aangetekende zendingen zelfs na de AV aan.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”