De syndicus is geen lid van een Raad van Mede-eigendom wegens standaard andere belangen. Nu weigert een lid van de Raad een onderhoud tussen de leden van de Raad v Mede-eigendom zonder syndicus (ganse VME zonder AV kan blijkbaar wel, maar wat is dan nog het nut van een Raad?)
Er zijn klachten over belangenvermenging, victim blaming, verzwijgen cruciale info en partijdigheid die hierdoor niet besproken worden. Daardoor kan de Raad ook niet bijsturen, terwijl elk lid van de Raad wel ook een aansprakelijkheid heeft?! Die situatie slaat nergens op.
1 van de 3 leden stelt:
"Voor zover ik weet deelt de syndicus de raden van ME, dit lijkt mij ook aangewezen"
De syndicus was erbij op de ene meeting met leden Raad per jaar, en blokte verbaal meermaals hetzelfde lid af, terwijl het lid 3x kon bewijzen dat het wel zo was. Een nabespreking was er ook niet.
De neutrale controlefunctie op deze bijeenkomst met syndicus was nihil.
Wat kan een lid (of kunnen twee leden) van de Raad doen, die wel wil samenkomen en bespreken?
Mag de syndicus blijven beslissingen nemen zonder de Raad in te lichten of hoe zich hiertegen verzetten?
Wat met de aansprakelijkheidsverzekering van de Raad, is deze aan te wenden als de Raad dysfunctioneel is in realiteit?