Nieuw contract na opzeg

OstevenO
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Nieuw contract na opzeg

#1 , 14 feb 2024 10:53

Even schetsen,

Mijn partner en ik hebben de relatie verbroken, wij hebben bij de verhuurders geïnformeerd of mijn ex partner de huurwoning alleen kon huren. Het antwoord was toen klaarduidekijk nee. Zodoende hebben we de opzeg gedaan en ben ik meteen verhuisd, 3 maanden later, einde van de opzeg blijkt dat ze toch een nieuw contract heeft gekregen, alleen op haar naam.

Nu is de vraag of dit wettelijk kan en of de opzeg al dan niet geldig is. Ik heb bij het begin van de huurwaarborg alleen betaald en nu eist mijn ex-partner de helft van de waarborg.

OstevenO
Topic Starter

#2 , 15 feb 2024 23:14

Niemand die hier raad of ervaring in heeft? 🙈

Thomas_A

#3 , 16 feb 2024 04:14

Wanneer vertrokken en waarom is de waarborg niet geregeld toen dit contract op jullie beide namen afgelopen is? Toen uitgaande plaatsbeschrijving gebeurd?

Reclame

OstevenO
Topic Starter

#4 , 17 feb 2024 13:49

Dit was rond mei 2023. Wanneer ik ging tekenen voor de vrijgave van de waarborg stond er op het papier haar rekening nummer en niet mijn rekening nummer (van waar de waarborg ook gestort is). Nu weigert mijn ex om het vrijgave papier te tekenen met mijn rekening nummer op. Gezien ik deze volledig volgestort heb is het normaal dat deze terug naar mij toekomt.
Er is geen uittredende plaatsbeschrijving geweest.

Thomas_A

#5 , 17 feb 2024 14:16

Kan je iets bewijzen dat de ingaande waarborg van jou was?

Hoe langer je dit laat aanslepen, hoe meer het lijkt alsof dit de afspraak tussen beiden was om het zo te regelen. Als je wacht tot je ex ook verhuist, garandeer ik dat je niks terugziet.

Aangetekend aanschrijven, bij voorkeur laten doen door advocaat, en daarna oproepen voor vredegerecht.

OstevenO
Topic Starter

#6 , 17 feb 2024 16:08

Voorschot is van mij privé rekening betaald.
Zijn ondertussen al op verzoening geweest bij vrederechter zonder succes, nu gaat het een gewone zitting bij de vrederechter worden. Aangezien ze een nieuw contract heeft gekregen en ook een nieuwe borg heeft moeten leggen lijkt de kans me klein dat ze daar gaat verhuizen. (Borg gaat over €4000 + ongeveer €1000 aan afrekeningen van water/elektriciteit die ze niet mee betaald heeft.)

Terug naar “Huren”