#3 , 05 feb 2024 18:40
Wanneer vond de laatste AV plaats ?
De boekhouding loopt van 01.07.2022 tot en met 30.06.2023. Hopelijk hebben jullie dan geen kwijting gegeven aan de boekhouding of de syndicus op de AV.
De syndicus moet jullie ( liefst bij de uitnodiging AV ) jullie individuele afrekening boekjaar 2022-2023, facturenlijst, gobale afrekening 2022-2023, balans en begin en eindsaldo bankrekening boekjaar verstrekken. Alsook een kostenraùing voor het nieuwe boekjaar.
Alle niet privatieve documenten( dus de ganse boekhouding ) zijn ten kantore ter inzage ( na afspraak met syndsicus ).
Uit uw topic maakt ik uit dat u de globale afrekening als balans beziet. Zijn echter 2 afzonderlijke bestanden.
In de globale afrekening staan alle kosten vermeld per quotiteiten voor de ganse VME ( aparte blokken en of 1 geheel VME ).
De balans zelf is het eindpunt van de boekhouding ( naar mijn persoonlijke en ervaringsdeskundige mening van bijkomend belang ).
Het zijn de details die tot de cijfers van de balans komen, die werkelijk van belang zijn voor de eigenaars en daar zijn de fouten en minder zuivere zaken te vinden. Zoals het begin saldo en het eindsaldo van de gemeenschappelijke bankrekening
Ook jullie rekencommissaris hierover aanpakken, die moet ook zijn mandaat naar behoren doen..