Afgaand op wat er reeds geschreven is dat van Venus komt zou ik er absoluut geen bezwaar tegen hebben zelf controles uit voeren...Enkel van Mars VDB -- niet van Venus??
Beste Artemis ,Artemis, die folders die je daar aanhaalt interesseren me enorm.
Kan je me die eens inscannen en doorzenden?
Ik ben op zoek naar een degelijk bachelorproef onderwerp voor volgend jaar en ik wordt langzaam maar zeker in die richting getrokken...
sorry, kan het even niet laten mijn persoonlijke mening te ventileren: als ik zou moeten kiezen zou ik bij geschiedenis blijven. Heb ook ooit eens (ca. 2 jaar geleden) van politieke enkele colleges gevolgd (KULeuven) en vond het oersaai, niet verrijkend en ietsje te simpel om het een studie van univ niveau te mogen noemen. Geschiedenis is toch veel rijker...geschiedenis kennen om het heden te begrijpen, you know?Wel, gelet op het nieuwe studiepuntensysteem, waarbij je de meeste van je studiepunten verliest bij het halen van een master ben ik serieus aan het overwegen mijn studie geschiedenis stop te zetten op het ogenblik dat ik mijn bachelor heb gehaald. (studiepunten vallen dan niet weg) en vervolgens er effectief een bachelor politieke wetenschappen aan toe te voegen vooraleer te overwegen voor welke van beide ik mijn master wens af te leggen. Gelet op het feit dat ik deze studies zuiver uit interesse volg en er dus absoluut geen tijdlimiet is ...
Maar beiden volgen geeft je nog meer inzicht... trouwens het is niet alsof je als werkstudent veel colleges hebt... 95% is zelfstudie en dan is de VUB 1000 maal beter dan de KUL. Ipv. werkstudenten de cursus toe te schuiven en een lijst met extra werken die ze MOETEN verwerken vooraleer het klassieke "ga met God en tot op de examens" wordt uitgesproken, is er een degelijke voorbereiding waarin elke prof persoonlijk (Geen assistenten!) gedurende een tiental uur de opzet en inhoud van zijn cursus belicht en waar gevraagd uitdiept en dit NA klassieke werkuren. Daarbij komend is er een semipermanente mogelijkheid om bij elk van hen op eender welk tijdstip bijkomende uitleg te verkrijgen. (spreekuren verplaatsen na werkuren zonder gezever, mailtje zenden om 23.20 en antwoord krijgen om 23.45..)sorry, kan het even niet laten mijn persoonlijke mening te ventileren: als ik zou moeten kiezen zou ik bij geschiedenis blijven. Heb ook ooit eens (ca. 2 jaar geleden) van politieke enkele colleges gevolgd (KULeuven) en vond het oersaai, niet verrijkend en ietsje te simpel om het een studie van univ niveau te mogen noemen. Geschiedenis is toch veel rijker...geschiedenis kennen om het heden te begrijpen, you know?Wel, gelet op het nieuwe studiepuntensysteem, waarbij je de meeste van je studiepunten verliest bij het halen van een master ben ik serieus aan het overwegen mijn studie geschiedenis stop te zetten op het ogenblik dat ik mijn bachelor heb gehaald. (studiepunten vallen dan niet weg) en vervolgens er effectief een bachelor politieke wetenschappen aan toe te voegen vooraleer te overwegen voor welke van beide ik mijn master wens af te leggen. Gelet op het feit dat ik deze studies zuiver uit interesse volg en er dus absoluut geen tijdlimiet is ...
"Ga met God"....? u vergist zich wel een beetje. Dan zou ik het daar zelf geen half uur uithouden. Maar soit, ieder zijn meugMaar beiden volgen geeft je nog meer inzicht... trouwens het is niet alsof je als werkstudent veel colleges hebt... 95% is zelfstudie en dan is de VUB 1000 maal beter dan de KUL. Ipv. werkstudenten de cursus toe te schuiven en een lijst met extra werken die ze MOETEN verwerken vooraleer het klassieke "ga met God en tot op de examens" wordt uitgesproken, is er een degelijke voorbereiding waarin elke prof persoonlijk (Geen assistenten!) gedurende een tiental uur de opzet en inhoud van zijn cursus belicht en waar gevraagd uitdiept en dit NA klassieke werkuren. Daarbij komend is er een semipermanente mogelijkheid om bij elk van hen op eender welk tijdstip bijkomende uitleg te verkrijgen. (spreekuren verplaatsen na werkuren zonder gezever, mailtje zenden om 23.20 en antwoord krijgen om 23.45..)sorry, kan het even niet laten mijn persoonlijke mening te ventileren: als ik zou moeten kiezen zou ik bij geschiedenis blijven. Heb ook ooit eens (ca. 2 jaar geleden) van politieke enkele colleges gevolgd (KULeuven) en vond het oersaai, niet verrijkend en ietsje te simpel om het een studie van univ niveau te mogen noemen. Geschiedenis is toch veel rijker...geschiedenis kennen om het heden te begrijpen, you know?Wel, gelet op het nieuwe studiepuntensysteem, waarbij je de meeste van je studiepunten verliest bij het halen van een master ben ik serieus aan het overwegen mijn studie geschiedenis stop te zetten op het ogenblik dat ik mijn bachelor heb gehaald. (studiepunten vallen dan niet weg) en vervolgens er effectief een bachelor politieke wetenschappen aan toe te voegen vooraleer te overwegen voor welke van beide ik mijn master wens af te leggen. Gelet op het feit dat ik deze studies zuiver uit interesse volg en er dus absoluut geen tijdlimiet is ...
Trouwens eerlijk gezegd, politieke wetenschappen studeren aan een universiteit die er anno 2010 nog steeds niet in slaagt om die K uit zijn naam te verwijderen (die er zelfs niet in slaagt een debat over de kwestie te dulden) lijkt me niet echt opportuun vanuit dogmatisch en/of objectief standpunt...
En ontdek de wereld , kersten en beschaaf , neem je schup mee om ze te leren werken , graaf in hun verleden en geschiedenis om ze beter te leren kennen .
"Ga met God"....?
En de Dames beste ? sexcist ! Foei !Mijne heren,
"Geen beleid...": In Leuven noemen ze dat "aanleren van zelfredzaamheid en begeleide zelfstudie". Ik vind dat niet slecht. Maar ik laat me niet uit over VUB, omdat ik daar nooit gestudeerd heb.Mijne heren, wat betreft het "ga met god" gedeelte van mijn post wou ik enkel bedoelen dat er totaal maar dan ook totaal geen beleid is naar werkstudenten toe in Leuven. Je krijgt je cursus, je lijst met literatuur ( voor werkstudenten een extra lijst met verplichte literatuur in sommige vakken) en dat is het ... tot op de examens...
Bezijdens dit speelt het halsstarrig vasthouden aan een dogmatische "K" in de 21ste eeuw voor mezelf ook mee. Als je zelfs in je naam niet de mogelijkheid ziet om als universiteit een voor het Westen fundamenteel dogma uit te sluiten, tja...
Opgepast, ik wens hierbij geen kritiek te uiten op individuele professoren. Er zijn er een aantal die ik persoonlijk ken en wiens projecten jaarlijks op mijn financiële steun kunnen rekenen.