Hi allen,
Voor wie niet op de hoogte is, heeft Acid de namen van de reuzegommers gedeeld in een YouTube-video. Belangrijk om te vermelden is dat de namen en foto's van de reuzegommers al te vinden waren op het internet, dus hij heeft de publicatie niet geïnitieerd. Als gevolg daarvan heeft een menigte negatieve recensies achtergelaten bij een restaurant van een van de reuzegommers. Inmiddels zijn de recensies verwijderd door Google en heeft de zaak nu meer positieve recensies dan oorspronkelijk.
Er loopt momenteel een zaak: https://www.hln.be/brugge/acid-wil-voor ... ~a5e2ff00/
Mijn mening: Ik vind dat de reuzegommers een te lichte straf hebben gekregen en begrijp waarom mensen zo fel protesteren en teleurgesteld zijn in het juridisch systeem. Gezien de berichten, racistische motieven en de intentie om de zaak te verdoezelen, vind ik dat ze een zwaardere straf hadden moeten krijgen. Alle identiteiten van de reuzegommers waren al online te vinden, dus ik ben van mening dat Acid geen straf moet krijgen voor het bespreken van een bestaand onderwerp; hier geldt vrijheid van meningsuiting.
Het eerder genoemde restaurant heeft een schadeclaim ingediend van 200.000 EUR vanwege de negatieve recensies en een aantal valse reserveringen; de recensies zijn verwijderd, het restaurant heeft nu meer positieve recensies dan voorheen, en de valse reserveringen zijn het werk van individuen, niet van Acid en zijn niet door Acid opgezet.
Wat is jullie mening? Laten we hier een (civil) discussie voeren.