beste,
mijn vrouw waar ik al 36 jaar mee samen ben en 18 jaar mee getrouwd heeft van haar vader een schenking gekregen samen met haar zuster.
nu staat dat geld op een aparte rekening en daar staat nu 108.000 euro op.
nu staat de rekening op naam van mijn vrouw en haar zus en haar vader heeft daar de volmacht op .
nu is het zo dat hij vorige week heeft gezegd dat hij naar de bank was geweest en dat hij daar geen inzicht meer op heeft en dat ze niets mochten zeggen .
toen heeft hij naar de bankdirecteur gebeld en plots was dat weer in orde dat hij wel inzicht had op die rekening .
ik vermoed dat hier al spraken is praktijken die niet kunnen voor de wetgeving maar zoveel weet ik er ook nu niet van of dat hij dat alleen kan regelen .
en nu zelf hij dat hij dat geld wil gaan gebruiken als ze in een rusthuis terechtkomen . mag en kan dit ?
dan zitten we met de intresten dus de belasting op de intresten ?
hij zegt ja dat word rechtstreeks afgehouden op de banken fortis en kbc zeggen ze dat het via de personenbelasting gebeurt.
maar ook nu hebben wij ook geld op onze spaarrekening staan en daar word nu ook belastingen op betaald van de intrest.
en dat zal dan gaan via de personen belastingen vermoed ik .
nu waren mijn vragen wat ik kan doen en wat wij kunnen doen zonder dat er een hoop ruzie van komt .
haar vader is een dictator en wil over alles en iedereen controle hebben dus ook over de schenking en ons geloofd die niet .
1 is dat in orde dat hij plots de volmacht kan hebben ?
2 kan hij dat geld gebruiken voor zijn rusthuis te betalen ?
3 wat kunnen wij zelf doen IVM belasting op intrest op ons eigen geld ?
wie kan ons hierbij helpen .