Hallo,
Ik ben op zoek naar meningen en advies..
Ik werd het slachtoffer van een aanrijding met vlucht misdrijf.
Ik stond geparkeerd waar na de spiegel van mijn wagen werd afgereden, gelukkig was ik in mijn voertuig aanwezig en kon ik meteen de achtervolging inzetten.
De dader heb ik 1 km verder op een parking terug gevonden (na dat ik hem al uit het zicht verloren was).
Ik heb de dader direct beschuldigd waarna hij in discussie ging.
Ik heb een politie ploeg te plaatste laten komen waarna de dader de aanrijding toegeeft en ook correct de verzekeringspapieren ingevuld heeft.
Ik heb gevraagd aan de politie om een proces-verbaal op te stellen “voor aanrijding met vlucht misdrijf” maar dat wouden ze niet doen.
De dader geeft dus toe dat hij mijn voertuig aangereden heeft 1 km van de plek waar de ploeg ter plaatste is geweest maar alsnog weigeren ze een pv op te stellen.
De verklaring van de dader waarom hij door reed: hij zocht een veilige plek om te stoppen.
In die kilometer dat hij verder is gereden waren een ruim voldoende plaatsten en parkingen om te stoppen. ( in mijn beleving stop je meteen bij een aanrijding).
Had ik dus niet in mijn voertuig aanwezig geweest had ik moeten weten dat ik 5 straten verder moest zijn, helemaal vanachter op een parking weg gestoken achter een camion want daar zou de dader op me wachten.
Maandag heb ik een afspraak gemaakt op het politie kantoor van Gent om alsnog te proberen de man te laten veroordelen voor vluchtmisdrijf.
Mijn bewijs:
1. het verzekeringspapier waarin hij het accident toegeeft met correcte plaats beschrijving.
2. De plaats waar de politie ploeg ter plaatste is geweest ( 5 straten verder ruimschoots 1 km )
3. Het telefoon gesprek met de politie tijdens de achtervolging.
Ik vind dat de rechter hier mag over oordelen of de man vlucht misdrijf heeft gepleegd.
Wat is jullie mening?..