Beste,
3 maand terug hebben we een niet zo leuke brief ontvangen van de verhuurder.
In die brief stond een opzeg van het huurovereenkomst voor eigen gebruik (zoon van de verhuurder komt hier wonen).
Natuurlijk is dat nooit leuk nieuws maar het is wat het is na lang zoeken hebben we al iets anders op het oog. Maar wat ons blijft naslepen is dat de verhuurder zegt dat we moeten verven , de haag snoeien, en allerlei taken anders wordt de huurwaarborg ingehouden? Nu is mijn vraag aangezien dit een soort van “overmacht” is zijn we nog steeds verplicht voor dit allemaal te doen ? Een verhuis kost me ook geld. Ik zit volgende maand met dubbelen huur ect.. , kan het zomaar dat de verhuurder me op straat zet en me dan nog leuk verteld dat ik de borg eventueel niet krijg. Los van het verven en de haag is er geen schade aan de woning die aangebracht is door ons. In het contract staat wel dat we de woning moeten verlaten hoe wij de woning in ontvangst hebben genomen er is wel nooit een beschrijving gebeurd. Dus om het verhaal kort te maken mag de verhuurder je borg inhouden of een deel inhouden als je door overmacht (verplicht) wordt buitengegooid edit: nooit huur achterstand gehad ect..
mvg marc