Beste
Om een lang verhaal kort te maken en tot de essentie te komen:
De vaatwasser in het appartement dat we huren werkt al lange tijd niet. Ergens begin november is iemand van Siemens komen vaststellen wat het probleem is, dan werd er beloofd om begin december een nieuwe vaatwasser te leveren, nu zijn we eind december en was het bijna in orde.
Ik moest een kraan dichtdraaien in de berging en de berging was een rommel. Dozen op elkaar gestapeld, vuile was (die ik in het wasmachine ging steken), de parasol omdat het buiten zo hard waait, ga zo maar door. Ik kan een foto toevoegen indien gewenst.
Nu begrijp ik volkomen dat dit niet gewenst is, ik vind persoonlijk dat ik redenen heb (de kelder is op 2 jaar tijd 2 keer onder water komen te staan waardoor ik daar niets waardevol kan opbergen) maar dat terzijde.
De verhuurder weigert nu de vaatwasser verder te installeren, tot de berging is opgeruimd.
Ik ga dat nu opruimen, uiteraard.
Doch vroeg ik me af of ik hier iets tegen kan doen. Ik weet dat iedereen zijn verhaal heeft, maar de verhuurder is vrij respectloos tegenover mij (zeggen dat ik de voordeur NU moet kuisen omdat er door de regen wat vuil op is, zeggen dat ik mijn ramen NU moet poetsen enzoverder, en als ik iets vraag duurt het altijd heel lang).
Ik begrijp dat iedereen zijn mening kan hebben rond de slordige berging maar mijn vraag is voornamelijk of ik naar een vrederechter kan gaan, ook omwille van het feit dat de vaatwasser maanden niet heeft gewerkt, om een verminderde huurprijs overeen te komen en omdat ze nu herstellingen weigeren uit te voeren door een inderdaad slordige berging, doch ook niets ongezien.
Alvast bedankt,
Kevin