Begin dit jaar hadden wij een vergadering van de VME met de toenmalige syndicus. In de blok waar ik een appartement bezit zijn er buiten mijn appartement nog 5 andere appartementen waarvan één verhuurd wordt en één te koop stond . Tijdens de algemene vergadering komt één van de eigenaars plots op de proppen dat de toenmalige syndicus te duur was en dat hij zich als syndicus wilde inzetten. Ik en de eigenares van het te koop staande appartement werden overdonderd. Toch hebben wij toen mondeling gezegd geen probleem mee te hebben. De toenmalige syndicus heeft toen gewoon gezegd dan stopt mijn taak hier hij heeft verslag ingetypt zijn boeltje gepakt en is vertrokken. Naar mijn weten is er toen niet echt gestemd of iedereen akkoord ging met de aanstelling van de nieuwe syndicus en het ontslag van de toenmalige syndicus. In het proces verbaal van de ontslagen syndicus staat onder verlenging contract syndicus volgende : De syndicus vraagt aan de vergadering een verlenging van zijn contract . De mede-eigenaars vinden de kosten van de extern syndicus te hoog en wensen het beheer van de vme in intern beheer over te nemen. De heer ...... ( dus eigenaar van één van de appartementen ) zal vanaf heden alle handelingen stellen in het kader van de gemeenschappelijke delen.
Stemden voor met 0/1000 stemmen
Stemden tegen met 1000/1000 stemmen en dan de namen van alle bezitters van de appartementen. Verder staat er beslissing unaniem afgekeurd (met volstrekte meerderheid). Verdelsleutel 176/1000
Ik heb na het ontvangen van dit proces verbaal altijd in twijfel getrokken of de nieuwe zogezegde syndcus wel echt is aangesteld en wettelijk is aangesteld. Nieuwe zogezegde syndicus krijgt problemen niet opgelost. Stuurt gewoon sms voor vergadering als er moet beslist worden voor herstelling? stuur geen agenda punten, vraag gewoon per sms extra stortingen enz.
Kan dit allemaal en is hij wettelijk gezien wel syndicus?
Ik heb nog steeds geen contract met hem gezien regelement interne orde is nog steeds op naam van vorige syndicus enz enz.
De syndicus was blijkbaar ook net voor de vergadering met vorige syndicus stemmen gaan ronselen aan de deur van andere mede-eigenaars tot hij wist er voldoende te hebben. Ik stel mij dus ook de vraag over zijn onpartijdigheid.