Mijn broer is nu een tweetal jaar onverwachts overleden. Wij hebben het appartement tergoedertrouw onmiddellijk opgekuisd en de daarop volgende maand kon er al een nieuwe huurder in. Nieuwe huurder had de meubels overgenomen en daar een kleine som voor betaald (150eur). De huisbaas heeft deze som aangenomen en gezegd dat hij dit zal bijhouden tot hij de huurwaarborg kreeg (zouden dan de 3maanden opzeg zijn die verschuldigd zijn door overlijden?). Mijn broer heeft een minderjarige dochter en de erfenis is verworpen.
Nu eist de verhuurder toch de waarborg en gaat hij ons de familie dagvaarden om de huurwaarborg te betalen. Wij hebben het appartement onmiddellijk vrijgemaakt en gepoetst, maar nu zou dit kunnen bekeken worden door aanvaarden van erfenis? (Die verworpen is).
Nu is mijn vraag: kan dit zo maar? Zullen wij dit sowieso moeten betalen of is er nog een kans dat de huurwaarborg op andere manier kan vrijkomen? Dat verhuurder krijgt wat hij wil, maar dat wij niet nog extra kosten hebben.
Alvast bedankt om dit bericht te lezen.
Mvg