Als aanvulling op mijn vorige reactie waar niet op ingegaan wordt: ik ben absoluut nog niet overtuigd dat er iets mis is, en ja: ik ken de wetgeving op het maken van facturen heel behoorlijk.
Als het concept is zoals in onderstaande link met een vaste prijs, zal deze op de factuur niet uitgesplitst staan in werkuren en onderdelen.
https://www.midas.be/nl/onze-prestaties ... gIjAvD_BwE
Stockbeheer en inventaris hebben daar niks mee te maken. Bij een bakker betaal je ook voor een brood en niet voor de ingrediënten + werkuren.
Waar ik wel mee akkoord ben, is dat de prijs aan de hoge kant is.
Beste Thomas_A : geen twijfel omtrent uw kwaliteiten en kennis en waardering voor uw bijdragen.
In mijn loopbaan liet ik zulke facturen gewoon weg terugzenden, met duidelijke melding : bereid een gedetailleerde factuur stipt te betalen. Bovendien stond in mijn offerte aanvragen duidelijk : detaillering materialen en werkuren ( aantal en kostprijs ).
In uw link van Midas staat trouwens de bevestiging van wat de collega's en ikzelf bedoelen. Dat is correct en de factuur is dan ook de verlengenis daarvan. Indien een offerte op voorhand getailleerd is gemaakt, is een detaillering op de factuur ( liefst nog wel ) niet zo noodzakelijk.
En de vergelijking van een bakker en een garagist gaat niet op; zoals u als boekhoudkundige weet. Qua inventarisering zeker niet : een bakker wordt belast op de aankopen ingrediënten ( en niet op broden en koeken in de rekken ). En de prijzen zijn geafficiëerd.
En het gewicht van de broden weegt u zelf thuis eens af.