Het betreft een aankoop van een 2dehands auto waar geadverteerd werd dat het afkomstig was van een eerste Belgische eigenaar. Tijdens de inschrijving (DIV) bleek dat de wagen in Luxemburg ingeschreven stond. De verkoper wou de verkoop niet ontbinden en gooide nog een leugen erbij: de verkoper beweerde dat het afkomstig was van een leasingmaatschappij en dat zij in het buitenland leasen. Ze hebben een factuur getoond waarin staat dat ze de wagen wel degelijk van een Belgische leasingmaatschappij werd gekocht. Ze hebben ook Arval in Luxemburg/België - dus zou niet weten waarom je zou leasen van een buitenlandse maatschappij. Toen de wagen geleverd werd - was er maar 1x historiek op de CAR-PASS. Dus de wagen was nooit ingeschreven geweest in België. De verkoper gaf toe op de hoogte te zijn dat het ging om een importauto.
Ik geloofde het verhaal niet echt. Dus had ik contact opgenomen met Arval BE en zij hebben bevestigd dat zij de wagen nooit hadden geleased. Zelfs op de website van Arval BE is het een vereiste dat je gevestigd bent in België om een leasing aan te gaan.
Volgens europa.eu - mag je geen auto's in het buitenland inschrijven. Dus naar mijn weten is de wagen nooit afkomstig geweest van een eerste Belgische eigenaar. "Afkomstig van een eerste Belgische eigenaar" is naar mijn weten geen importauto.
"Doorgaans moet u uw auto inschrijven in het land waar u uw gebruikelijke woonplaats heeft."
https://europa.eu/youreurope/citizens/v ... dex_nl.htm
Ik had een negatieve review achtergelaten omdat ze de verkoop niet wouden ontbinden en omdat ze hebben gelogen. Ze hebben een advocaat ingeschakeld nadat ik eentje had ingeschakeld. En zij beschuldigen mij van laster en eerroof - terwijl ik hun het bewijs heb geleverd. En ze willen eventueel een schadevergoeding voor de negatieve review want het heeft financiële gevolgen voor de zaak. En dat ik hun advocaatkosten moet betalen.