Vorige week, heb ik mijn ramen vervangen van aluminium naar PVC (Profel).
Na de plaatsing van de ramen kreeg ik direct een mail van de syndicus dat zij op de hoogte waren gebracht dat deze niet uniform waren met de andere ramen van het appartementsgebouw.
Dit was de kleurenkaart van de Profel ramen. In dit geval heb ik gekozen voor "Kiezelgrijs"
In de basisakte vind ik niet direct iets terug over de kleur van de ramen.
Echter vond ik wel het volgende terug:
Artikel 6 Private delen
a) zonder akkoord van de Algemene vergadering is het de eigenaars verboden wijzigingen aan te brengen aan privatieve elementen welke zichtbaar zijn van de openbare wegenis of de gemene delen in het woningcomplex zoals: raamlijsten, zonneblinden, rolluiken, ruiten, inkomdeur uitgevende op de gemene doorgangen.
3 dagen later heeft iemand anders de ramen vervangen, deze ramen zijn donkergrijs en zijn volgens de syndicus wel uniform met de andere ramen.
Daarnaast dreigt de syndicus om een BAV bijeen te roepen om een juridische procedure op te starten, indien ik de kleur van de ramen niet verander.
Aangezien er niets over de kleur in de basisakte staat, kan de syndicus een juridische procedure opstarten of zijn er nog zaken dat ik best nakijk/navraag?
Alvast bedankt voor jullie hulp,
Met vriendelijke groeten.