Onbekwame opa inwonen bij ex en kinderen

Lolodress
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Onbekwame opa inwonen bij ex en kinderen

#1 , 02 dec 2023 17:53

Hoi,

Mijn ex en ik zijn recent uit elkaar gegaan. Ex heeft een tijdje op een huurappartement gewoond, nu heeft hij een huis gekocht. Kindregeling is 4 dagen bij mij, 3 dagen bij hem.
Nu gaat zijn vader mee in dat huis wonen. Zijn vader is echter een type man die je liever niet te vaak bij je kinderen hebt. (Alcoholmisbruik, racisme,..) Waarschijnlijk zal hij vaak babysitten op de kinderen als mijn ex werken is. Wat ik dus absoluut niet fijn vind.
Is hier iets tegen de doen? Heb ik inspraak in die woonsituatie van mijn kinderen?
Bedankt!

Thomas_A
Juridisch actief: Nee

#2 , 02 dec 2023 19:11

Wat ex-partners niet graag horen, is dat de andere ouder het recht heeft om de dagelijkse beslissingen te nemen als de kinderen bij hem zijn. Dat gaat dan om dagindeling, wat en wanneer er gegeten wordt, wie er babysit, …

Zeker voor de ouder die vroeger vooral voor de opvoeding instond, of alleszins dat gevoel heeft, betekent dat in de praktijk minder hierover te zeggen te hebben.

Dus nee, omdat u iets niet graag heeft, is geen argument waarmee rekening zal gehouden worden. U kan altijd een sociaal onderzoek aanvragen, maar ik vermoed dat u daarvoor toch meer objectieve elementen zal moeten aanhalen.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”