Hier even mijn verhaal. Ik ben een mannelijke leraar. Een vijftien jaren geleden was ik een dag afwezig op school wegens ziekte. Ik gaf toen les op vijf verschillende scholen binnen dezelfde scholengemeenschap. Een paar jongens hadden toen als grap verspreid dat ik opgepakt was omdat ik een meisje van 12 had verkracht. Dit had een meisje van 17 ( van een andere school dan deze jongens, maar ze waren van hetzelfde dorp, blijkbaar verspreid door hen) toen op haar sociale media geplaatst. De directeur had me in paniek thuis opgebeld. Ik lachte het weg, omdat het duidelijk was dat er niet van aan was. Echter toen ik het tegen mijn vrouw vertelde kon ze er niet mee lachen. Ik ging de volgende dag terug naar school. En mijn leerlingen spraken me erover aan en vonden het erg voor mij. Ik dacht nog wat is me dat allemaal voor een verzonnen iets. We hebben klacht neergelegd tegen het meisje dat het op sociale media geplaatst had. Een advocaat en alles. Maar na een jaar werd het door het openbaar ministerie geseponeerd wegens jeugdige leeftijd van het meisje.
Probleem is dat er sindsdien een aantal roddels zijn blijven circuleren.
De 15 daaropvolgende jaren kreeg ik zo ongeveer 2 keer per schooljaar het woord pedofiel naar mijn hoofd geslingerd als ik een leerling een straf gaf wegens babbelen of vechten. Nu zijn deze roddels weeral hevig aan het oplaaien en ik ben het eerlijk gezegd beu. Ik ben op gesprek bij mijn directie geweest en zij willen het stil houden. Ik wil dat deze roddels kordaat gestopt worden. Deze zaken vreten aan mij. Ik weet niet of je je dat kan voorstellen als je dat zelf niet meegemaakt hebt. Wat kan ik nu doen?