Zo'n 2 maanden geleden hebben wij vocht in de muren opgemerkt. Wij hebben dit aangemeld bij onze verzekering en hebben twee opinies gevraagd van aannemers. Beiden lieten ons weten dat de dakgoot van onze buur aardig wat barsten heeft. Dit zorgt dan volgens hun voor waterschade.
Helaas weigert de buurman nu mee te werken van zodra hij te horen kreeg dat de oorzaak waarschijnlijk bij hem lag. Hij heeft ook recent zijn huis verkocht en wilt daarom geen uitgaven meer doen aan het huis. Onze verzekering heeft nu een ingebrekestelling uitgestuurd naar de verzekering van de buurman (en de buurman zelf), maar daar krijgen wij geen gehoor op (sedert 4 weken).
Ik wil vooral weten wat een redelijke termijn is voor mijn buurman om te reageren op de ingebrekestelling en een tegenexpertise aan te stellen zodat we eindelijk de oorzaak kunnen aanpakken, want ik wil ook niet dat we binnenkort met schimmel zitten omdat we niks kunnen doen om de schade te verhelpen... Zouden we al naar legale stappen moeten kijken?
Alvast bedankt voor enig advies,
Joris