rechtsbijstandsverzekering mbt kosten wegtakelen voertuig

Pat08
Topic Starter

rechtsbijstandsverzekering mbt kosten wegtakelen voertuig

#1 , 19 jan 2010 20:53

Volgens mijn verzekering kan ik geen gebruik maken van de rechtsbijstand om de kosten te verhalen die ik betaalde voor het wegslepen van een vreemd voertuig die geparkeerd stond op mijn oprit. Klopt dit?
Ik heb een auto- en familiale verzekering beide met rechtsbijstand. Volgens de verzekering geldt de bijstand enkel voor verkeersboetes en bij schade.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 20 jan 2010 19:14

Zal je de tekst een goed moeten lezen maar het niet kunnen gebruiken van uw plaats laat u ook schade en zeker kosten hebben. U moet ergens anders gaan parkeren mogelijk wel betalend.

Inazuma
Contacteer: Website Twitter

#3 , 22 jan 2010 17:26

Volgens mijn verzekering kan ik geen gebruik maken van de rechtsbijstand om de kosten te verhalen die ik betaalde voor het wegslepen van een vreemd voertuig die geparkeerd stond op mijn oprit. Klopt dit?
Dergelijke verzekering dekt normaal enkel situaties waarbij u of uw voertuig rechtstreeks betrokken zijn, lees de polis er maar op na.

Start een procedure via de vrederechter.

Reclame

Franciscus

#4 , 30 jan 2010 14:40

Als de politie het voertuig heeft laten wegslepen is er een PV - stel u daarin burgerlijke partij - dat komt voor bij de politierechtbank en daar zal tegenpartij verorodeeld worden tot betalen van de kosten - ook vb morele

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”