Hallo
Ik heb in mei een serieuze snelheidsovertreding begaan.
Bij inhaalbeweging (buiten bebouwde kom - zone 70) ben ik geflitst aan 142 (gecorrigeerd 133).
Voor de context: ik werk als verkoper bij een garage en rij rond met handelaarsplaten (z-platen) en reed op dat moment met een hybride.
Vorig jaar hebben wij, mijn vriendin en ik, een huis gebouwd en in maart te horen gekregen dat de bouwfirma failliet is gegaan en wij dus nog een heel aantal zaken (€13.000) een tweede keer zullen mogen betalen. Na al deze kopzorgen en een serieuze financiële kater was ik eind mei op weg naar huis om voor de eerste keer te kunnen barbecueën en was dus gebrand op een gezellige avond die niet snel genoeg kon beginnen voor mij. De baan waar ik op reed, gaat van 2 vakken naar 3 vakken (gedurende +- 1km) en heeft een maximum snelheid van 70 km/u. Toen ik aan dat stuk kwam, reed iedereen 50-60 km/u en ik dacht 'ik steek er snel een paar voorbij'. Voor ik het wist (door de elektrische power ook) zat ik aan de snelheid van 142 km/u en heb het zelf nooit doorgehad. Paar 100m verder stond een zwaantje te wachten en de rest is geschiedenis.
Donderdag aanstaande komt de zaak voor de politierechtbank.
Vandaag heb ik pas overleg kunnen plegen met mijn advocaat en deze raadde mij af om de zaak zelf bij te wonen.
Ik dacht persoonlijk dat dit mijn betrokkenheid en verantwoordelijkheidsgevoel goed kon vertegenwoordigen, maar de advocaat vreest dat de rechter mij nog op de rooster zal leggen (z-platen worden graag geviseerd) en ik daar zaken zal zeggen die in m'n nadeel zullen spelen.
Op het moment zelf heb ik al 15 dagen rijverval gehad.
Ik heb m'n B rijbewijs sinds 04/2018 en nog geen zware inbreuken gereden voor de rest, enkel wat kleine boetes.
Wat is jullie advies hieromtrent?
Zelf ben ik nog steeds van mening dat mijn aanwezigheid toch een positieve invloed zou kunnen hebben op de uitspraak van de rechter...