Ik ben ouder dan geboortejaar 1982 en rij soms hobby-matig een tractor in rijklare toestand van 2500kg.
Nu kom ik al snel boven de 3500kg van het rijbewijs B als ik er een zware kar aan hang met hout of andere....
Copy paste van mobilit.belgium.be
Bent u geboren vóór 1 oktober 1982? Dan mag u een landbouwvoertuig besturen zonder rijbewijs. Maar de categorie G wordt niet op uw rijbewijs vermeld. Indien u deze categorie toch op uw rijbewijs vermeld wilt hebben staan, zal u het gepaste examen moeten afleggen.
Als u een rijbewijs categorie CE verkrijgt, wordt het automatisch geldig gemaakt voor categorie G.
Hebt u een rijbewijs B, BE, C1, C1E, C of CE? Dan mag u een voertuig van de categorie G besturen waarvan de maximaal toegelaten massa (MTM) gelijk is aan die van de voertuigen waarvoor u een rijbewijs hebt.
Ik bezit een rijbewijs C (max 7500kg), maar die is niet meer "actief". Geen oogtest meer gedaan en geen code 95 gevolgd. Al 20jaar niet meer met een C vrachtwagen gereden.
Mag ik met de traktor + kar van meer dan 3500kg rijden met een "slapend" rijbewijs categorie C ?