De politie stuurt de gegevens door naar het parket en is dan te zien welk gevolg zij er aan geven.
Parket betekent dus ook niet automatisch rechtbank. Het kan ook seponeren, een minnelijke schikking voorstellen of nog andere maatregelen.
De politie stuurt de gegevens door naar het parket en is dan te zien welk gevolg zij er aan geven.
Mijn dochter had de labels van merkkleding in het pashok met behulp van een magneet ( aangekocht op bol.com) eraf gedaan en deze in haar tas gestopt.
In de eerste plaats stoort het mij de vermelding waar de magneet werd aangekocht.
En de aankoop van de magneet op voorhand duidt zeker niet op een impulsieve daad maar op voorbedachtheid.
Hopelijk niet bezwarend bij het relaas aan de politie.
Ik was toen in hetzelfde verdiep van de winkel. Zij is toen naar buiten gegaan. Ik ben toen naar de parfum afdeling gegaan en heb toen parfum meegenomen in het pashok en de labelstickers eraf gehaald. Bij het naar buiten gaan van de winkel is eeen winkeldetective mij gevolg tot bij mijn dochter aan de uitgang. Beiden moesten wij tonen wat er in onze handtassen zat en hebben zij alles onbeschadigd terug genomen en de politie is ter plaatste gekomen. Wij hebben alles eerlijk verteld zoals het is verlopen. Het was de eerste keer en we beseffen dat dit niet de oplossing was. 2 maanden geleden hadden wij zelf een man gezien in dezelfde winkel die twee tassen bij zich had en hier spullen van de winkel in stopte, hij wandelde gewoon buiten terwijl het alarm afging en niemand keek om. Toen kregen wij het idee om dit ook eens te proberen… alles leek zo vanzelf te gaan en voordat we het beseften hadden we voor veel geld gestolen. Het totale bedrag kwam neer op 3000 euro.
Ik praat het ook totaal niet goed maar ik zou wel graag een tweede kans krijgen in mijn leven om te tonen dat ik en mijn dochter eigenlijk wel een goed mens ben. Ik heb momenteel een erg zwaar jaar achter de rug, financieel heb ik het moeilijk en ook in mijn relatie met mijn echtgenoot zit het in een zwaar dieptepunt want natuurlijk niet goed praat aan wat wij gedaan hebben.
Ik ben enorm bang om een gevangenisstraf te krijgen zowel mijn dochter als ik. Dat het zou uitkomen naar mijn vrienden en familie, mijn werk… ik schaam mij zo diep over mijn daden.
Ben uit nieuwsgierigheid eens gaan kijken en zo een magneet kost al gauw 100 euro. als er financiële problemen zijn toch geen klein bedrag.
In de eerste plaats stoort het mij de vermelding waar de magneet werd aangekocht.
En de aankoop van de magneet op voorhand duidt zeker niet op een impulsieve daad maar op voorbedachtheid.
Hopelijk niet bezwarend bij het relaas aan de politie.