Mijn zoon is vandaag aangereden op een zebrapad. Blijkbaar heeft de bestuurder van de auto zelfs niet geremd. Dit weet ik van een getuige en ook door het ontbreken van remsporen. Het zebrapad is goed gekend door mijn zoon, hij gebruikt het regelmatig. Ik heb er altijd op gedrukt dat hij door moet oversteken met de fiets aan de hand. Ik ben quasi zeker dat hij dit ook deze keer zal gedaan hebben. Misschien kunnen getuigen dit nog bevestigen.
Ondertussen heeft de politie doorgegeven aan de pers dat het om een 7 jarige fietser zou gaan. Een 7-jarige zou ik daar niet alleen laten oversteken, maar mijn zoon is dan ook 10 jaar. Bovendien was hij geen fietser maar voetganger!
Ik zoek een goede advocaat om ervoor te zorgen dat deze wegpiraat een gepaste straf krijgt. Het feit dat hij niet geremd heeft kan ik niet aanvaarden. De chauffeur mocht verder rijden, mijn zoon heeft na 15 min te liggen kermen op het asfalt een ritje naar de intensieve zorgen gekregen. Het feit dat de oudere broer en de oudere zus hun broertje zagen lijden op het asfalt maakt het nog erger.