Moeder zet mij buiten, halve schrapping .

Tokyolover
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Moeder zet mij buiten, halve schrapping .

#1 , 10 sep 2023 16:17

Hallo, moeder heeft mijn buitengezet door een nieuwe relatie.ik ben 45 jaar en tijdelijk op invaliditeit. Mijn moeder heeft mij voor blok gezet.en ik moest kiezen, dus ik heb gekozen voor mijn relatie. Nu kwam er gisteren een wijkagent, bij de vriendin waar ik nu verblijf. Ik was naar een huis gaan kijken thuis. Dus niet thuis de wijkagent wil mij woensdag zien.mijn zoontje is nog bij mijn moeder, wat kan ik nu doen!! Ik wil mijn zoontje niet kwijt.

Franciscus

#2 , 10 sep 2023 16:42

Wat wilt u doen?
Zolang u bent ingeschreven bij moeder woont u daar.
Als u zelf naar gemeente gaat - in de veronderstelling dat vriendin akkoord is dat u en uw zoon daar komen wonen. Wel dan meldt u dat gewoon - uiteraard komt de wijkinspecteur controleren. Normaliter is dat wel meer dan één maal en onaangekondigd.

Tokyolover
Topic Starter

#3 , 10 sep 2023 16:50

Mijn moeder heeft mij al buitengezet ,alleen met mijn kleding. Ik wil een eigen huisje, maar momenteel is het niet echt gunstig voor mijn vriend en mij.mijn vriend zit nog in een vechtscheiding.zou ik in aanmerking komen voor een doorgangswoning?
Voor een feitelijk adres?

Reclame

Franciscus

#4 , 10 sep 2023 18:00

Uw moeder kan u niet buitenzetten want u woont daar (domicilie).
Alleen de rechter kan dat ..
Zolang uw adres daar staat - dus geen procedure AACB door gemeente - woont u en uw zoon daar.
Dat uw vriend in vechtscheiding ligt wil vermoedelijk zeggen dat hij al niet meer samenwoont met zijn partner.
Als ze beiden op een ander adres ingeschreven staan is er juridisch meestal geen probleem.
Aangifte van overspel is niet meer van toepassing gezien al uiteen.
Ga eventueel eens naar een www.CAW.be in uw omgeving.

Tokyolover
Topic Starter

#5 , 10 sep 2023 19:10

@Franicus waarom komt dan plots de wijkagent Polsen of ik daar ben? Kan mijn ex vriend de vader van mijn zoontje daar iets mee te maken hebben?

eylis

#6 , 10 sep 2023 19:44

U schrijft dat uw moeder u voor een keuze zet en u voor uw vriend gekozen heeft. Maar wat betekende die keuze exact? Dat uw nieuwe vriend niet welkom is in de woning van uw moeder?

Dat kan u toch anders regelen? In afwachting dat u een andere woning vindt om met uw nieuwe vriend te gaan samenwonen, ontmoet u hem enkel buitenshuis en kalmeert de sfeer in uw huidige gezin. Dit had zo toch niet moeten escaleren? Is er meer aan de hand?

Tokyolover
Topic Starter

#7 , 11 sep 2023 10:31

Nu verwacht ze wel dat de rekening ga betalen , terwijl ik daar niet meer woon, dit kan toch niet !!!

LennieK

#8 , 11 sep 2023 10:46

Meldt u eens aan bij het lokale ocmw of caw, zij hebben hier zeker expertise en ervaring

Franciscus

#9 , 11 sep 2023 12:38

Welke rekening (en) en wat waren de afspraken tussen u en moeder.
Bent u daar terug bij gaan wonen of woonde u er nog steeds zonder onderbreking?

Terug naar “Administratief recht”