Innige deelneming.
Wat een nare situatie. U zult niet de enige zijn die dit meemaakt.
De patiënt zal wel centraal staan maar de facturatie er rond is heel iets anders.
U mag dan in het dossier staan als de te contacteren persoon, dit wil niet zeggen dat facturen automatisch naar u gestuurd zullen worden. U contacteren als er medisch iets is, is iets anders dan u de factuur sturen. Meestal zal uw adres dan ook niet in hun systeem staan, alleen uw telefoonnummer. GDPR zal hier ook wel een stokje komen voorsteken.
Qua informatisering is het ook niet zo simpel als men het uitlegt. Waarschijnlijk gebruiken ze een ERP softwarepakket dat misschien die functionaliteit niet heeft. Aanpassen is niet op 1 dag gedaan en kost geld...
Ik denk dat de topic starter het best naar het postkantoor geweest was om te zien of de post niet doorgestuurd kon worden. Waarschijnlijk zal dit ook niet zomaar kunnen. GDPR weet je wel? Of bij het overlijden het ziekenhuis verwitten dat openstaande facturen naar de topic starter mochten gestuurd worden. Want er zullen nog wel andere instanties facturen sturen na haar overlijden.
En wat de deurwaarder betreft, tja, dat is dan de enige mogelijkheid voor het ziekenhuis om die facturen betaald te krijgen. Ik zou denken dat die dan de erfgenamen contacteert? Maar worden deze kosten normaal niet van de bankrekening van de overledene betaalt?