Hoe BVBA stopzetten?

Marie
Topic Starter

Hoe BVBA stopzetten?

#1 , 08 aug 2006 16:11

Wij hebben een BVBA. Omwille van economische redenen ( er komt nl. geen werk meer en dus geen geld meer binnen) willen wij die BVBA heel graag stopzetten. Maar het startkapitaal is niet meer volstort en er zijn momenteel nog een aantal schuldeisers. Hoe kunnen we in deze situatie het best die BVBA stopzetten? Er is mij uitgelegd dat we zelfs niet failliet kunnen gaan ( niet dat ik daar sta om te springen)
Om alle schuldeiser onmiddellijk te betalen komt er nog te weinig binnen, dat kan op langere termijn misschien wel lukken. Maar door dat we de huidige achterstallen niet onmiddellijk kunnen betalen - zelfs niet met een afbetalingsplan -( afbetalingsplannen moet strikt worden gevolg zoals bekend) cre?ren we dus nog meer schulden (verhogingen, extra kosten,...). Dit lijkt wel een vizieuze cirkel.
Enige advies zo welkom zijn

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sheila1

#2 , 24 aug 2006 18:02

Beste, u kan het best met uw totale boekhouding en aandelenregister naar de handelsrechtbank/kamer van koophandel gaan en daar geeft u aan dat u uw bvba wil stopzetten. Ahv het aantal nog openstaande schulden en de tegoeden die u moet ontvangen, wordt door de rechtbank beslist of u failliet gaat of niet. Bij faillissement wordt door de rechtbank een curator aangesteld die voor al de schuldeisers gaat bemiddelen en samen met u een oplossing zoekt om zo snel mogelijk alles opgelost te krijgen. Wel zal de curator u verplichten om de aandelen te volstorten en evt. nog andere tegoeden zelf te betalen, zodat de bvba afgesloten wordt. U wordt stapsgewijs steeds uitgelegd wat u allemaal moet doen zodat u met alles kan stoppen. U hiermede al een beetje van hulp geweest te zijn, groet ik u. Sheila1

Reclame

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”