Zelfmoord in gevangenis, intensieve, geen bezoekrecht?

sardineke
Topic Starter

Zelfmoord in gevangenis, intensieve, geen bezoekrecht?

#1 , 25 aug 2023 04:39

Een vriendin door politie uit bed gebeld deze nacht. Haar zoon ligt op intensieve na een zelfmoordpoging. Hij zat van vrijdag in de gevangenis van Mechelen, dat wist ze ook niet. Ze zeggen niet waarom, wat er gebeurd is … niks. Alleen dat hij aan de beademing ligt en dat ze deze avond alles uittrekken.

Hoe kan ze bekomen dat ze nog afscheid kan nemen, het kunnen zijn laatste uren zijn?
Geluk is de kunst een boeket te maken van de bloemen waar je bij kan

LeenW

#2 , 25 aug 2023 08:42

Dat zal dan toch in het ziekenhuis zijn? Is er een echtgenote/vriendin of kinderen?

sardineke
Topic Starter

#3 , 25 aug 2023 10:02

Hij ligt in ziekenhuis in Mechelen op intensieve, straks gaat hij van de beademing en ziekenhuis zegt dat hij van de cipier geen bezoek mag ontvangen. Er is een vriendin. Die gingen ze nog verwittigen nadat ze bij haar geweest waren deze nacht.

Mijn vriendin zou graag haar zoon nog eens zien voor hij van de beademing gaat.
Geluk is de kunst een boeket te maken van de bloemen waar je bij kan

Reclame

ongelukbelaagd

#4 , 25 aug 2023 13:46

Wat een naar verhaal.
Alleen vraag ik me af of je vriendin het niet misverstaan heeft?
Als haar zoon niet getrouwd is, dienen de dokters toch haar toestemming te hebben om hem van de machines af te halen?
En als het zijn laatste uren zijn, zou ik denken dat ze hem mag zien?
Veel sterkte!

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#5 , 25 aug 2023 22:03

Directie gevangenis is bevoegde dienst en die beslissen.
Kan zijn dat persoon zelf heeft aangegeven wie wel en wie niet op bezoek mag komen en wie beslissingen kan en mag nemen in zijn naam. Wilsbeschikking.
Dus best navraag doen bij directie gevangenis.
PS maar de cipier die de bewaking doet mag niemand zonder toelating binnenlaten.

Terug naar “Administratief recht”