Beste
Gisteren parkeerde ik mijn wagen in een straat. Toen ik na enkele uren terug kwam, zat een retributiebon onder mijn ruitewisser.
Ik had geen parkeerschijf gelegd of parkeerbiljet gekocht, om volgende redenen:
- aan het begin van de straat stond geen verkeersbord die aangaf dat het een betalende zone was
- op het einde van de straat (zie foto) staat een bord ET9az, dat - voor zover ik weet - het begin van een betalende zone aangeeft. En aangezien een bord het begin van een zone aangeeft, betekent dit dat voor het bord de zone niet betalend is (anders zou er onder het bord 'HERHALING' staan).
- in de straat staan geen parkeermeters in de straat (wel in de straat na het bord op de foto)
Ik heb bezwaar geuit tegen de firma die parkeerboetes uitschrijft. Zij beweren dat bij het binnenrijden van de stad borden staan die aangeven dat de ganse zone betalend is, en geen bord staat in de straat dat de betalende zone eindigt.
Ik vind dit op zijn minst een dubbelzinnige situatie - omdat het bord op de foto (voor zover ik weet) het begin van een betalende zone aangeeft (wat betekent dat voor dat bord het geen betalende zone is).
Wie heeft nu gelijk? Is dit een dubbelzinnige situatie of niet? Als de retributie terecht is, dan betaal ik ze wel, maar volgens mij is ze niet terecht. Ik zou dus graag wat advies hebben ...
Mvg
Diedhert