Goed avond iedereen.
Twee vraagjes over knevelarij. Bestaat er hiervoor een verjaringstermijn?
Is er al ooit een straf uitgesproken op basis van artikel dat 243?
Nog een goede avond verder.
vraagteek
zoekfilter "artikel 243" - 351 dossiers gevonden. Zal wat tijd vragen.Uiteraard al in 1888 Cass4 juni. Cass 23 april 1980 enz Die Keure strafrechtelijke kwalificaties met jurisprudentie losbladig deel 1A een blad met alleen maar rechtspraak.
Heb wel mijn abonnement gestopt in 2002.
Hadden dan op dienst toegang tot Juridat https://justitie.belgium.be/nl/nieuws/a ... re_juridat.
Daar kan uzelf ook op zoeken.
Het laatste feit zou het instellen van de subsidiaire belasting zijn, 30/10/2019..... En wanneer laatste feit in de zaak is gepleegd.
Subsidiaire belasting is van oktober 2019. Op die datum wordt er dan toch opnieuw een belasting opgeëist?En we zijn nu 2023 ...is 14 jaar geleden...
Staat geen doodstraf of levenslang op die feiten hoor dus korte verjaringstermijn .
Zo uit het hoofd denk ik dat dat iets van 5 jaar is..
Eens lezen
https://polinfo.kluwer.be/NewsView.aspx ... FO&lang=nl
Beknopt en duidelijk. Ik zal mijn best doen.
.....
- gaat het hier om knevelarij
- kan er überhaupt sprake zijn van verjaring
- wanneer is het feit gebeurd dat aanleiding zou geven tot toepassing van verjaringstermijnen
- werd de verjaringstermijn gestuit
Tenslotte om een meer duidelijk antwoord te krijgen kan u best een chronologisch overzicht van de "feiten" geven. .....
In het dossier, voorafgaand aan de opgestuurde aanslag zitten voldoende stukken, opgesteld door de administratie zelf, (februari 2010) die duidelijk aantonen dat de herziening onterecht was.Voor knevelarij moet er een element zijn dat de ambtenaar weet dat de gevorderde belasting niet verschuldigd is, m.a.w. er moet een opzet zijn.
We spreken over meer dan 10 jaar en in dit dossier heeft de ene bijna gepensioneerde ambtenaar de andere bijna gepensioneerde ambtenaar opgevolgd.Als ik het mij goed herinner, is er in uw geval een veelvoud aan verschillende ambtenaren bezig geweest met uw dossier, dan wordt dat moeilijk aan te tonen. Het klakkeloos overnemen van de conclusies van een voorganger is immers een gebrek aan goed bestuur, maar geen knevelarij.