Oneerlijke rechtsgang echtscheiding ;

MetMieke
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Oneerlijke rechtsgang echtscheiding ;

#1 , 05 aug 2023 11:45

Oneerijke rechtsgang echtscheiding ;

Reeds een aantal jaren heb ik een echtscheiding - vereffening verdeling notaris lopen.
Dit proces is oneerlijk en onrechtvaardig verlopen. Ook zijn er aantoonbaar fouten gemaakt die doorwerken in mijn nadeel.
Mijn leven wordt hierdoor ernstig verstoord en ontwricht. Het is ook in strijd met de (EU) rechten van de mens.

Vraag ; bij welke (EU) instantie kan ik mijn onrecht onder de aandacht brengen ? In feite heb ik een geschil met de Belgische rechtspraak.
Ik wil aan kunnen tonen dat die rechtspraak fatsoenlijke en welwillende burgers onrecht aandoet.
Natuurlijk kan ik daarvoor niet terecht bij die bedenkelijke rechtbank zelf. Daarvoor heb ik te weinig vertrouwen in een
objectief oordeel van betreffende dienst.

Wordt de nationale rechtsgang van Eu landen ook gecontroleerd door een overkoepelende organisatie binnen de EU
of misschien internationaal ?

Bijvoorbaat dank !

Thomas Morus

#2 , 05 aug 2023 15:31

Bent u reeds in hoger beroep gegaan?
Hebt u reeds alle B rechtsmiddelen uitgeput?
Wat zegt uw advocaat (hij kent de zaak).
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

technocraat

#3 , 08 aug 2023 12:51

Ik denk dat heel veel mensen de rechtsgang in België als oneerlijk en inefficiënt beschouwen. Onnoemelijk veel seponeringen, langdurige procedures, fouten, etc.

De realiteit is dat er door de Belgische staat en justitie weinig tot geen actie ondernomen wordt om bizarre en/of overduidelijk verkeerde beslissingen/procedures recht te zetten. Tenzij je bereid bent om dure procedures te starten die onnoemelijk veel geld kosten. Dit is de oorzaak van veel leed en uiteraard ook een afnemend vertrouwen in de staat.

Je kan een klacht indienen bij de Hoge raad voor justitie. Zij kunnen geen echte actie ondernemen (behalve bij bijvoorbeeld corruptie van een rechter) of jou een schadevergoeding betalen, maar kunnen evenwel aanmanen lopende procedures sneller te laten verlopen en rechters op de vingers te tikken. Voordeel is dat, wanneer je een gebalanceerde brief schrijft hier wel iets kan uitkomen. In tegenstelling tot andere procedures is deze ook gratis wanneer je geen beroep doet op een advocaat.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”