Garagist krijgt telefonische 'opdracht' om niet-startend voertuig op locatie te herstellen.
Na telefonische inschatting van het probleem...garagist komt ter plekke...eigenaar opent deur voertuig om 'toegang' te verlenen... garagist her-programeert de immobilizer...voertuig start.
Garagist stuurt enkele dagen later de factuur. (190€)
Advocaat klant betwist enkele dagen later de factuur en vraagt ondertekende bestelbon, en eist creditnota
(Sommige mensen schamen zich voor niets meer)
Uiteraard gebeurt elke depannage of takeling middels telefoon, en wordt op onmiskenbare wijze toegang verleend tot het voertuig.
Deze "toegang" kan de garagist bewijzen door het auto-saved diagnoseverslag met vermelding merk/model/chassisnummer/datum enz...
Immers, de diagnosestekker zit BINNEN in het voertuig en niet vrij toegankelijk aan de buitenkant !!
Dringt zich hier een handtekening op, of zal de rechtbank de diagnoseverslagen als bewijs, tgv akkoord toegang, aanvaarden als klant veroordelen tot betaling ?