Depannage voertuig, klant protesteert factuur

carbuilt
Topic Starter
Berichten: 31
Juridisch actief: Nee

Depannage voertuig, klant protesteert factuur

#1 , 09 jul 2023 19:54

Garagist krijgt telefonische 'opdracht' om niet-startend voertuig op locatie te herstellen.
Na telefonische inschatting van het probleem...garagist komt ter plekke...eigenaar opent deur voertuig om 'toegang' te verlenen... garagist her-programeert de immobilizer...voertuig start.
Garagist stuurt enkele dagen later de factuur. (190€)

Advocaat klant betwist enkele dagen later de factuur en vraagt ondertekende bestelbon, en eist creditnota :?
(Sommige mensen schamen zich voor niets meer)

Uiteraard gebeurt elke depannage of takeling middels telefoon, en wordt op onmiskenbare wijze toegang verleend tot het voertuig.
Deze "toegang" kan de garagist bewijzen door het auto-saved diagnoseverslag met vermelding merk/model/chassisnummer/datum enz...
Immers, de diagnosestekker zit BINNEN in het voertuig en niet vrij toegankelijk aan de buitenkant !!

Dringt zich hier een handtekening op, of zal de rechtbank de diagnoseverslagen als bewijs, tgv akkoord toegang, aanvaarden als klant veroordelen tot betaling ?

Abstract
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#2 , 11 jul 2023 05:54

Is het volgende duidelijk ? De rest is wat verwarrend?
Garagist krijgt telefonische 'opdracht' om niet-startend voertuig op locatie te herstellen.

"There ain't no such thing as a free lunch"

Inazuma
Berichten: 10216
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 11 jul 2023 14:56

Je zou zo wat formulieren kunnen voorzien, waarop enkel datum en nummerplaat / naam nog ingevuld moeten worden, en dat laten tekenen door "verdachte" sujets ...

Maar in principe is je diagnose voldoende om te bewijzen dat je wat gedaan hebt aan het voertuig op moment dat je factuur dat ook claimt.
En gezien dat enkel van binnenin kan, is dat met instemming eigenaar geweest ...

Reclame

Terug naar “Handelspraktijken”