Beste,
Ik kocht enkele weken geleden een speed pedelec die zogezegd in perfecte staat verkeerde.
De fiets werd particulier verkocht en heeft nog garantie tot midden volgend jaar bij stromer.
Tijdens mijn eerste rit viel de fiets in panne.
De koper bracht met mij de fiets binnen bij een dealer, deze dacht dat het probleem vanzelf opgelost was.
Mijn 2de rit, het probleem deed zich terug voor, geen ondersteuning meer na een 10-tal km, zelfde probleem.
Binnen gedaan met verkoper bij zelfde dealer. De dealer dacht dat het een elektronisch probleem was en dacht dit opgelost te hebben. Tijdens een testrit gaf de stromer hetzelfde probleem.
Nu blijkt dat de lagers in de achteras aan vervangingen toe zijn, wat niet gaat zonder het achterwiel en de motor te vervangen.
Ook het display zou vervangen moeten worden. Stromer wilt dit niet onder garantie vervangen.
Het komt er op neer dat ik meer kosten heb dan dat de fiets mij bij aankoop gekost heeft.
Vervolgens zijn de onderdelen niet eens beschikbaar.
De verkoper zegt dat ook zijn hulp hier ergens stopt en weet zelf niet meer wat hij moet doen.
Ik geloof best dat het probleem pas zichtbaar was tijdens mijn eerste rit, maar een lager slijt niet op 1 rit. De verkoper heeft de dag voor mijn aankoop zelf nog met de fiets naar het werk gereden zonder enig probleem.
Enig idee wat ik kan doen met dit probleem.
Is de verkoper verplicht om mijn geld terug te geven?
De fiets werd verkocht als een fiets in nieuw staat met verlengde garantie.
Op factuur staat er geen vermelding van staat. Enkel verkoop van de fiets met model en serienummer.
Alvast bedankt voor jullie reacties.