Hallo allemaal,
Mijn vrouw is zelfstandige in bijberoep, maar is momenteel nog niet actief met haar zaak bezig omdat ze het nog te druk op haar vaste job heeft. Hierdoor heeft ze nog geen inkomsten op haar bedrijf.
Nu is Xerius onze sociale bijdragen beginnen terug te betalen en ik heb net ontdekt dat je deze dan als inkomsten moet declaren in de belasting. Wat ik echter nergens kan vinden, is voor welk inkomstenjaar ik dit moet doen? Het is namelijk een "correctie van 3 jaar geleden". Moet ik mijn belastingsaangifte van 3 jaar geleden dan laten corrigeren met deze "extra" inkomsten? Of zijn dit inkomsten voor het jaar dat Xerius ze heeft teruggestort?
Alvast bedankt
Edit: Je mag mijn vraag negeren / sluiten, want ik heb het antwoord zonet zelf gevonden. Op het fiscaal attest van Xerius staat namelijk duidelijk dat het gaat om inkomsten van het jaar 2022... (het jaar van de terugbetaling maw).
Wat wel "lastig" is, is dat mijn vrouw dit jaar minder kosten heeft gemaakt (enkel wat bankkosten en een domeinnaam) dan de "inkomsten" van Xerius, dus ik vermoed dat we dan ook een klein beetje belasting zullen moeten betalen hierdoor...