Goedemorgen,
een 10-tal maanden geleden zijn wij in zee gegaan met een Belgisch Airco bedrijf. Offertes laten maken bij verschillende bedrijven, gekozen, geïnstalleerd, klaar. Tevreden ook, we hebben zelfs nog een positieve commentaar geschreven.
Maar na enkele weken merk ik dat de temperatuur die aangegeven wordt door het systeem altijd een 4 a 5C hoger ligt dan de actuele kamertemperatuur. Geen probleem, installateur bellen, die zal dat wel fixen. Plots lijkt die man heel moeilijk bereikbaar en ik ben het beu.
Ik bel DAIKIN voor een reparatie thuis, desnoods dan maar verplaatsingskosten betalen.
Wat blijkt, aan de hand van de serienummers zien zij dat deze toestellen niet voor de Belgische markt zijn maar Pools. Ik schrik mij een bult. Daikin wil er niet eens aan werken? Dit zijn nieuwe toestellen, geïnstalleerd met factuur door een Belgisch bedrijf.
"U had maar moeten kopen bij een erkend DAIKIN dealer" is het antwoord van DAIKIN België.
Na veel onsuccesvolle pogingen stond hij wel plots hier en heeft een aantal plausibele excuses aangehaald. De binnenunit heeft hij uiteindelijk mee genomen ter herstelling. Nu is die man opnieuw niet meer bereikbaar.. Wat kan ik best doen?
En, kan het zomaar dat DAIKIN weigert te werken aan zijn eigen toestellen en zomaar garantie weg wuift? Zelfs al zijn het Poolse Daikin's, het zijn toch Daikin toestellen binnen Europa dan nog? Dit bedrijf heeft al vele installaties en positieve feedbacks van klanten gekregen. Hun site staat vol met hun realisaties.