Ik vraag al sinds 2017 naar uitleg en de wettelijke basis voor het gebruik van dit programma ! Tot nu toe weigert men hierop te antwoorden . Volgens het Rapport van Het Rekenhof uit 2016 staat er dat dit programma enkel zou mogen gebruikt worden voor het verzamelen van gegevens , maar bij ons heeft men dit gebruikt voor de berekening : wet is foutief nageleefd = volledige teruggave van onterecht geïnde sommen . In de laatste aangetekende brief waar ik deze terugbetaling aanvraag wordt er niet op geantwoord : na aandringen via e-mail krijg ik als antwoord vanwege X dat men niet geantwoord heeft omdat de becijfering ontbrak . Heb deze dan nadien opgestuurd maar het blijft oorverdovend stil .
Ook had ik gevraagd via welke documenten men de te betalen sommen meedeelt , alsook wat er op dit document moet vermeld zijn . Ik vermoed dat hier toch de manier van de becijfering moet vermeld zijn , maar dat was bij ons niet het geval : hoe kunnen wij dan echt nagaan of er geen fouten zijn gemaakt?
Allemaal vragen waarop ik geen antwoord op krijg ! Het was in het begin al verkeerd : een Vlaamse aangifte = Vlaamse documenten vanwege fodfinanciën maar nee, er stak een Franstalig document bij : bezwaar ingediend en klacht ingediend bij de Commissie toezicht op de taalwetgeving : hier geeft fodfinanciën toe dat zij het programma E-SUCC hebben gebruikt voor de berekening te maken ! We werden volledig gelijkgesteld en er werd een brief gestuurd naar v Y , dewelke het niet nodig achtte om te reageren.
Wie kan er mij info bezorgen a.u.b. ? Dank U op voorhand