Beste,
WIe kan mij helpen ?
Wij hebben begin april 2023 een wagen gekocht van een autohandelaar.
In mei 2023 hebben we de wagen laten onderhouden bij een erkend garage van het merk van de wagen.
Deze heeft tijdens het onderhoud geconstateerd dat de Distributieketting geluid maakte en moet vervangen worden.
Ik vertelde aan deze garagist van het merk dat ik pas de wagen een maand geleden had aangekocht bij een autohandelaar deze vertelde me dat dit dan een verborgen gebrek is omdat wij dit volgens hem niet konden weten bij de aankoop. Ook is dit een verborgen gebrek omdat de autohandelaar bij de aankoop dit nergens vermeld.
Wij hebben dus de autohandelaar aangeschreven waar we de auto hebben aangekocht.
Deze weigert mijn aanvraag, omdat
1 Er staat op de factuur geschreven geen garantie
2 Een distributieketting nooit onder de wettelijke garantie valt
Het is waar wij hebben de garantie geweigerd omdat hij daarvoor geld vroeg ( In Email verkeer zegt ook de autohandelaar u hebt de garantie niet willen betalen en daarom hebt u geen enkele vorm van garantie).
Volgens mij is een distributieketting toch niet onderheven aan onderhoud of slijtage ? of heb ik het mis.
Hij heeft me 2 voorstellen gedaan
1 herstellen in zijn eigen garage tegen betaling
2 de koop annuleren en ons terugbetalen met mindering van 1000€
In eerste instantie hebben we dit geweigerd, omdat wij van mening zijn dat er garantie is.
Nu hebben we toch beslist om te herstellen zodat wij met de wagen kunnen rijden maar nu ook omdat ik hem in gebreken heb gesteld, wenst hij dat wij hem met rust moeten laten en dat hij geen ocmw is hij weigert ook de herstelling uit te voeren.
Wat kunnen wij daaraan nog doen ? wetend dat een proces al gauw 3000€ zal kosten.
Bedankt voor jullie reactie