Bestelling geannuleerd en terugbetaald, toch geleverd

Tabaqui
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Bestelling geannuleerd en terugbetaald, toch geleverd

#1 , 16 jun 2023 11:54

Beste,

Ik heb afgelopen week iets besteld, deze bestelling had de dag nadien geleverd moeten worden. 2 dagen nadien werd het nog niet geleverd. Ik heb toen contact opgenomen met de webshop en zij deelde mij mee dat het product niet meer op voorraad is en dat ze mijn geld zouden terugstorten (een hele harde teleurstelling) nu staat het geld op mijn rekening en nu werd het pakket toch nog geleverd. Graag zou ik gewoon het pakket bijhouden (en niets laten weten aan de webshop) aangezien het eigenlijk wel hun eigen fout is. Mijn vraag: kan de webshop hun product terug eisen? Zoja: wat als ik het niet wil terug geven omdat het hun eigen fout is. Stel dat ze het voor de rechter halen, zou de rechter mij volgen in het feit dat het hun fout is, en verstuurd is verstuurd. Of zou de rechter mij verplichten het pakket terug te geven? Zoja: wat als ik weiger het pakket terug te geven uit principe. Wat zegt de wet hierover? Persoonlijk ben ik van mening dat ik niet moet boeten voor de fouten die de webshop maakt.

Graag advies?

Mvg

LeenW
Berichten: 13355

#2 , 16 jun 2023 12:09

Het pakket moet terugbezorgd worden op eenvoudig verzoek, de kosten daarvoor zijn uiteraard voor de webshop aangezien zij de fout gemaakt hebben. Zie Artikel 1376 (oud) BW.

LYNX XX
Berichten: 2696
Juridisch actief: Nee

#3 , 16 jun 2023 12:12

Toch vreemde instelling.
Webshop ( problemen met levering ) zijn correct en storten het betaalde bedrag snel terug.
Nu ontvangt u het pakje toch ( welke u zo een harde teleurstelling bezorgde dat het niet geleverd kon worden ).
Zou het dan ook niet eerlijk zijn om het zo gewilde pakje te behouden en te betalen.
U opmerking dat u niet boeten voor hun fouten ?? U heeft ontvangen wat u bestelde.
Wees blij dat u een eerlijke online shop heeft gevonden.

Eerlijkheid ver te zoeken in de maatschappij.

Reclame

LYNX XX
Berichten: 2696
Juridisch actief: Nee

#4 , 16 jun 2023 12:14

Het pakket moet terugbezorgd worden op eenvoudig verzoek, de kosten daarvoor zijn uiteraard voor de webshop aangezien zij de fout gemaakt hebben. Zie Artikel 1376 (oud) BW.
Inderdaad LeenW maar wat doen wij met TS zijn enorme geveinsde teleurstelling ?

Thomas_A
Berichten: 2968
Juridisch actief: Nee

#5 , 16 jun 2023 12:56

Het pakket moet terugbezorgd worden op eenvoudig verzoek, de kosten daarvoor zijn uiteraard voor de webshop aangezien zij de fout gemaakt hebben. Zie Artikel 1376 (oud) BW.
Inderdaad LeenW maar wat doen wij met TS zijn enorme geveinsde teleurstelling ?
Misschien toch nog morele schadevergoeding vragen? Bovenop de terugbetaling en het alsnog bezorgen van het product natuurlijk.

Bon, teruggave weigeren is niet alleen moreel maar gelukkig ook nog wettelijk fout.

Je inspanning hiervoor mag niet onredelijk zijn. Heb dit ook eens gehad en heb toen wel gevraagd om me een betaald verzendlabel te bezorgen. Dat afdrukken en langs het postkantoor lopen stoorde me niet.

Franciscus
Berichten: 39080
Juridisch actief: Nee

#6 , 18 jun 2023 19:34

Art 491SW?

Terug naar “Consumenten Koop”