Beste,
Ik heb afgelopen week iets besteld, deze bestelling had de dag nadien geleverd moeten worden. 2 dagen nadien werd het nog niet geleverd. Ik heb toen contact opgenomen met de webshop en zij deelde mij mee dat het product niet meer op voorraad is en dat ze mijn geld zouden terugstorten (een hele harde teleurstelling) nu staat het geld op mijn rekening en nu werd het pakket toch nog geleverd. Graag zou ik gewoon het pakket bijhouden (en niets laten weten aan de webshop) aangezien het eigenlijk wel hun eigen fout is. Mijn vraag: kan de webshop hun product terug eisen? Zoja: wat als ik het niet wil terug geven omdat het hun eigen fout is. Stel dat ze het voor de rechter halen, zou de rechter mij volgen in het feit dat het hun fout is, en verstuurd is verstuurd. Of zou de rechter mij verplichten het pakket terug te geven? Zoja: wat als ik weiger het pakket terug te geven uit principe. Wat zegt de wet hierover? Persoonlijk ben ik van mening dat ik niet moet boeten voor de fouten die de webshop maakt.
Graag advies?
Mvg