Beste forumleden,
Ik ben een autohandelaar en heb een vraag m.b.t. het gebruik van de groene Z-platen. Ik zou graag auto's meegeven met klanten voor 2 of 3 dagen als demonstratie / proefrit. Nu, ik ben niet zeker of ik mijn Z-platen op de te verkopen voertuig mag meegeven. Op de website van de Vlaamse overheid staat er inderdaad dat de Z-platen enkel door de eigenaar ervan gebruikt mogen worden, maar als ik doorscrol bij 'Gebruik' staat er dat ik dit wel kan doen wanneer er een 'voertuig ter demonstratie aan een natuurlijke persoon uitgeleend wordt (voor handelaarsplaten uitgereikt vanaf 2021)' Dit mag voor maximum 7 kalenderdagen en er moet een ondertekende toelating zich in het voertuig begeven.
Ik heb de KB zelf erbij gehaald en daar staat ook in art. 17, derde lid dat ik Z platen mag meegeven ter demonstratie van een 'goedgekeurd' voertuig.
Mijn vragen:
-Kan ik mijn Z-platen op een voertuig meegeven, wanneer ik tevens de overeenkomst meegeef?
-Wat wordt er bedoeld met 'goedgekeurd voertuig'? Bedoelen ze een wagen dat al gekeurd is voor 2de handse verkoop?
Alvast bedankt!
Beleefde groet