Al gezegd: niet teveel van verwachtendan moet de politie eerst wel reageren als ge de melding/vraag stelt
En zelf klacht gaan indienen ...
Al gezegd: niet teveel van verwachtendan moet de politie eerst wel reageren als ge de melding/vraag stelt
Is anders al wel gebruiktIs er ooit al iemand veroordeeld voor dergelijke feiten op basis van art 406. Ik heb het opgezocht en mijn gevoel zegt dat dit artikel niet bedoeld is voor automobilisten die stoppen op een lokale weg bij traag verkeer voor iemand uit te kafferen.
ik ga liever op afspraak voor zoiets dan er "at random" binnenvallen (anders kunt ge soms een uur wachten), daarom dat ik de melding/vraag stelde eerst via mail en later via het E-loket.Al gezegd: niet teveel van verwachtendan moet de politie eerst wel reageren als ge de melding/vraag stelt
En zelf klacht gaan indienen ...
In deze situatie vind ik het beter passen, op de snelweg stoppen is een gevaarlijke situatie creëren. Als je daar tegen 120 km per uur op knalt, kan niemand het navertellen.Is anders al wel gebruiktIs er ooit al iemand veroordeeld voor dergelijke feiten op basis van art 406. Ik heb het opgezocht en mijn gevoel zegt dat dit artikel niet bedoeld is voor automobilisten die stoppen op een lokale weg bij traag verkeer voor iemand uit te kafferen.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20230214_96056138
(hier als "belemmering vh verkeer" aangegeven)
Heb je het hele art 406 gelezen? Als je een situatie creëert waarbij er duidelijk gevaar is, val je onder het eerste lid (met de hoogste straffen). Als je het verkeer kwaadwillig belemmert maar geen echt gevaar vormt val je onder het tweede of het derde lid.In deze situatie vind ik het beter passen, op de snelweg stoppen is een gevaarlijke situatie creëren. Als je daar tegen 120 km per uur op knalt, kan niemand het navertellen.Is anders al wel gebruiktIs er ooit al iemand veroordeeld voor dergelijke feiten op basis van art 406. Ik heb het opgezocht en mijn gevoel zegt dat dit artikel niet bedoeld is voor automobilisten die stoppen op een lokale weg bij traag verkeer voor iemand uit te kafferen.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20230214_96056138
(hier als "belemmering vh verkeer" aangegeven)