Hallo iedereen,
Allereerst wil ik jullie bedanken om dit bericht te lezen en te reageren. Ik bevind me in een vrij specifieke situatie die ik hieronder zo goed mogelijk probeer samen te vatten:
Ik ben IT'er en was intern aan de slag bij IT bedrijf X (ik was geen consultant en zat bij hen ook nog op de payroll). Op een bepaald moment kreeg ik samen met 2 vrienden (1 IT'er en 1 TEW'er) het idee om zelf een IT start-up te beginnen. Echter heeft mijn toenmalige werkgever X het concurrentiebeding ingeroepen waardoor ik 12 maanden niet ergens mocht werken (het was een gelijkaardige functie). Ik heb toen besloten om er niet tegen in te gaan en ben gewoon na enkele maanden 'achter de schermen' beginnen te werken bij mijn vrienden. Nu zijn de 12 maanden ondertussen verstreken en kan ik in theorie dus doen wat ik wil, waar ik dit wil.
Moet ik mij nog zorgen maken dat werkgever X het nog te weten komt dat ik het concurrentiebeding verbroken heb en al vroeger ben beginnen werken of is dit ondertussen "verjaard"? Hoe kunnen ze überhaupt bewijzen dat ik dit trouwen gedaan heb?
Dank voor jullie feedback en meningen!