Dat had u dus beter wél gedaan .Uiteindelijk heb ik daar niet meer op geantwoord omdat ik het toch wat veel geld vond voor iets wat niet zeker was.
U heeft dat advies toch gevraagdNa een week stuurt hij mij een heel epistel door met een factuur voor geleverde diensten hoewel ik nooit heb bevestig dat ik op zijn diensten beroep wil doen.
Hoe ziet u dat? Er zijn bepaalde instanties waar men gratis juridisch advies kan krijgen en er zijn advocaten die niets aanrekenen voor een eerste gesprek. Dat bepalen ze zelf. U kan niet bij een willekeurige advocaat binnenwandelen en eisen dat die u - wettelijk verplicht - gratis advies zou verlenen.Wettelijk heeft U recht om gratis advies in te winnen bij een advocaat.
Dit is idd niet duidelijk geregeld. Daarom zei ik dat dit een misverstand kan zijn ofwel een gewiekste advocaat die profiteert van de situatie. In elk geval is het advies nu wel gegeven, dus heeft de cliënt de schijn tegen. Zeker als ze zelf zegt dat ze niet meer heeft geantwoord, wat als instemming kan geïnterpreteerd worden.Advocaat heeft gezegd dat het opzoeken kostte meebracht en heeft de raming doorgegeven. Klant heeft dit op geen enkele aantoonbare manier akkoord gegeven met deze OFFERTE/RAMING.
Mag ik dat laatste argument dan ook gebruiken als mijn klant niet betaalt voor mijn advies ?Dit is idd niet duidelijk geregeld. Daarom zei ik dat dit een misverstand kan zijn ofwel een gewiekste advocaat die profiteert van de situatie. In elk geval is het advies nu wel gegeven, dus heeft de cliënt de schijn tegen. Zeker als ze zelf zegt dat ze niet meer heeft geantwoord, wat als instemming kan geïnterpreteerd worden.Advocaat heeft gezegd dat het opzoeken kostte meebracht en heeft de raming doorgegeven. Klant heeft dit op geen enkele aantoonbare manier akkoord gegeven met deze OFFERTE/RAMING.