Heyy iedereen,
Een kort juridisch vraagje
Context:
in 2018 heb ik mijn buitenschrijnwerk besteld. Offerte met prijsgeldigheid van 6 maanden is getekend.
In 2019 september is alles geplaatst geweest. Echter met veel issues (aangetekend schrijven van 44 pagina's) ... Hierop heb ik een bedrag laten opstaan. (1050€). Na 12 plaatsbezoeken is bijna alles opgelost buiten één onnozele raamkruk & beslag.
Nu, mijn alleenstaande garage had ik oorspronkelijk ook besteld in de initiële offerte.
Echter, op de overeenkomst staat wel een prijsgeldigheid van 6 maand welke al lang overschreden is. Hierop hebben ze vorige week een nieuwe offerte gemaakt welk ik VEEL te duur vind .. ( ik denk dat ze wat winst willen terugwinnen zo...)
Deze hebben ze me persoonlijk laten zien, maar niet via mail, aangetekend schrijven of dergelijk gegeven. Wel stelden ze duidelijk dat ze het niet aan de initiële prijs kunnen uitvoeren.
Echter, ben ik nog gebonden aan hun aangezien deze termijn verlopen is en ik me niet kan vinden in hun nieuwe offerte?
Ik heb wel al een papier opgesteld en aan hun overhandigd om te tekenen waar we onderling onze contract verbreken voor deze 3 items (garage).
Echter willen ze het enkel ondertekenen nadat ik hetresterend bedrag heb betaald...
Is deze gebluf/gegijzel van hun terrecht of is het gerechtigd?