Hallo,
Ik kreeg onlangs 2 parkeer retributies via een parkeerbedrijf, waar ik niet mee akkoord ga.
Situatie: wij parkeren ons voertuig, installeren de parkeerapp en beginnen de parkeersessie. Wij komen terug bij onze wagen en vinden 2 retributies onder de ruitenwisser.
Ik neem contact op met het parkeerbedrijf, wat blijkt wij hebben 2 letters omgewisseld bij het ingeven van de nummerplaat. Er zijn 2 retributies omdat voor en namiddag als aparte periodes gezien worden.
Het bedrijf voorziet een éénmalig annulatie van een retributie omwille van een dergelijke 'tik' fout, maar aangezien wij 2 retributies kregen (voor- en namiddag), annuleren ze enkel de eerste.
Voor zover ik het zie heb ik - zoals de wet verwacht- betaald voor m'n parkeerbeurt. Ik begrijp ook het ''éénmalige annulatie'' beleid, je wil immers geen x aantal keer tijd te hoeven investeren in het annuleren van een persoon die moedwillig z'n gegevens correct weigert in te geven. Maar ik denk dat iedereen wel inziet dat dit in mijn situatie eigenlijk niet van toepassing/overdreven is.
Het parkeerbedrijf blijft na meerdere malen contact nemen halsstarrig vasthouden aan dit principe.
Ik vind deze retributie totaal onrechtvaardig en wil ze dan ook niet betalen. Mijn vraag aan dit forum is het volgende
1. Wat gebeurd als ik weiger te betalen?
2. Hoeveel kans heb ik om in het gelijk gesteld te worden wanneer dit voor een rechtbank komt?
3. Wanneer ik in een rechtbank in het ongelijk gesteld word, hoeveel kosten zullen er zich ondertussen opgestapeld hebben?
4. Kan ik proactief nog iets ondernemen om dit op te lossen?
Alvast bedankt voor jullie reactie!