Enkele dagen geleden is de politie bij mij thuis langsgeweest. Dit omdat mijn moeder regelmatig de politie belt omdat ze zich "zorgen maakt". In feite is dit omdat ik contact met haar heb verbroken na jarenlange mishandeling. Ze doet het dus om macht uit te oefenen, en maakt dan ook de meeste wilde claims als ze belt ("ze zit met 20 vluchtelingen in huis! Ze is drugsverslaafd!" Etc etc)
De vorige keer is de politie binnengestormd, ik moest hen zogezegd binnen laten maar weet sindsdien ook wel dat dit eigenlijk niet van mij verplicht was... maar goed ik had niks te verbergen dus op zich was het enkel frustrerend. Ik heb hen de situatie uitgelegd, waarop ze mij vertelde dat ze deze keer na herhaaldelijke braag wel gaan aangeven dat mijn moeder dus kwaadwillig de politie (of de ambulance bv) belt.
Ze hadden mij toen ook wat vragen gesteld over mijn sociale leven, waarop ik aangaf dat ik een partner heb en een goede sociale cirkel.
Wat hoor ik dan vandaag? Mijn moeder vraagt via familie naar mijn partner, en probeert uit te zoeken wie het is. Dit is iets wat niemand in de familie weet, omdat ik nooit uit de kast ben gekomen bij hen (en daar ook oprecht geen behoefte aan heb, ze bezorgen mij al genoeg miserie). Dit betekent dat de Politie aan mijn moeder dingen heeft doorgegeven.
Mag dat zomaar? Ik zou denken dat alles wat ze vast stellen tijdens hun werk onder beroepsgeheim valt. Het is niet alsof ik minderjarig ben, ook.