#1 , 17 mei 2023 11:58
Ik heb bij het aankopen van mijn 2dehandswagen recht op 1 jaar garantie volgens de verkoper (en het aangemaakte verkoopcontract). Nu 7 maand later val ik in panne op de autosnelweg (uit het niets, was niet aan het schakelen ofzo). Blijkt dat mijn schakelbak helemaal kapot is. Heb de garage EN ondertussen ook een expert er naar laten kijken voor een expertise. Deze zeggen dat de schakelbak hoogstwaarschijnlijk al slecht was bij verkoop. Ik heb ook enkele keren het motorlampje zien aan en uitgaan en heb dit gemeld en ben hiermee naar de verkoper gegaan (garage van de verkoper) en die beweerde elke keer niets te kunnen uitlezen en dat het wel allemaal niet zo erg zal zijn (waarschijnlijk bougie of bobine - zijn woorden). Nu beweert hij dat ik de versnellingsbak heb kapot gemaakt en ervoor zal moeten betalen want na 6 maanden moet de koper aantonen dat hij/zij niet in fout is. De man van de garage (en garantie) wilt de auto naar zijn garage overbrengen (deze staat momenteel nog bij een andere garage omdat hij weg moest bij de takeldienst die mij van de autosnelweg is komen takelen, omdat hij geen tijd had (zoals gewoonlijk)). Maar ik heb schrik als ik deze laat overbrengen dat hij eraan gaat prutsen om het te doen lijken dat hij niet in fout is. Maar hij moet nog een expert aanwijzen die ernaar komt kijken. Maar dit blijft ook maar duren... Ik weet niet goed wat ik mort doen.