Onze syndicus is tevens makelaar van onze blokpolis en we hebben zelfs GEEN rechtsbijstandverzekering.
volgens mij is dit een niet toegestane belangenvermenging voor een syndicus die in het BIV is ingeschreven
ik heb dit ontdekt omdat ik toegang heb tot het computerplatform van onze syndicus omdat ik sinds vorig jaar ook rekencommissaris ben.
Op alle voorgaande alg vergaderingen werd nooit over die verzekeringen gesproken, wie of wat dit doen, nooit krijgen wij een verslag van de verzekering bij schadegevallen, er werden nooit voorstellen gemaakt. Ik heb nu zelf eens een offerte gemaakt en die blokpolis is nu veel goedkoper, beter verzekerd en zelfs incl een rechtsbijstandsverzekering.
ik heb voor de volgende AV een agendapunt gemaakt om te stemmen voor een nieuwe syndicus alsook om te stemmen voor die nieuwe blokpolis incl rechtsbijstand
vele mensen hebben totaal geen weet over de wet van mede-eigendom, maar ik heb mij de laatste tijd verdiept in die materie en heb al veel bijgeleerd, alleen moet ik dit nu nog overbrengen naar de (oudere) medebewoners en hen proberen te overtuigen.
wat kan ik zelf ondernemen tegen die belangenvermenging ?