In december zijn mijn ex en ik gescheiden onder EOT. Daarin zijn we overeengekomen dat hij in het huis mag blijven wonen en dat ik tevreden ben met een bepaalde som. Alhoewel ik gans mijn leven voltijds gewerkt heb en grotendeels alleen instond voor de opvoeding van de kinderen, huishouden, enz… was ik hiermee akkoord. Ik liep namelijk met het schuldgevoel dat ik wou scheiden omdat ik verliefd geworden ben op een ander.
Nu: we kwamen op alle vlak overeen, en alles leek in orde… Tot we bij de notaris moesten komen om : 1) mijn deel aan mij uit te betalen en 2) om het huis op zijn naam te zetten, op voorwaarde dat hij de leningen overnam.
Wanneer puntje bij paaltje komt: we zijn nu reeds 4 maand gescheiden en ik heb nog geen euro gezien. Mijn ex geraakt aan geen geld om mij uit te betalen en de leningen staan ook nog steeds op mijn naam. Intussen heeft hij wel een appartement dat hij geërfd heeft te koop gezet om dan daarmee mij uit te kopen.
Wat zijn mijn rechten hier? Voor hetzelfde geld kan ik nog een jaar wachten op mijn deel…