Ik heb een bovenaanzicht bij deze: De groene blok is waar momenteel wel een fiets-stoplicht staat. Als je daar oversteekt met de fiets in het de bedoeling, lijkt mij, om via de blauwe pijlen de wijk in te fietsen. Er is daar volgens mij ook geen echt alternatief.
Als je bij de groene blok het fietsstoplicht volgt. En je mag niet verder een kruising oversteken. Dan zit je daar ook vast, omdat er nergens anders een fietspad is waar je heen zou mogen.
https://imgur.com/a/zDtfUYE
U mag daar niet fietsen volgens de blauwe pijlen
U rijdt links in de rijrichting
Ook aan de "groene blok" mag dat niet, want is er juridisch niets dat u toelaat daar links te rijden.
Neen, ook fietslichten laten dat NIET toe
Bovendien:
Deze lichten mogen slechts geplaatst worden waar een fietspad met het verkeersbord D7 of D9 is, of waar een weg voorbehouden is voor voetgangers, fietsers en ruiters door de verkeerstekens F99 tot F101b.
Maar er is helemaal geen fietspad in die richting
Wegen en verkeer interpreteert dat alsof het volstaat dat men van een fietspad komt, zelfs zoals hier in dwarsrichting
Maar dat is natuurlijk een dubieuze interpretatie.
Een zo gesignaleerd fietspad loopt niet "achter de hoek" door ... en de fietslichten staan pas "achter de hoek"
Er is enkel een onwettige Vlaamse wegmarkering die een fietsoversteekplaats moet voorstellen, maar het niet is ...